Rumunsko: Setkání s Andreiem a cesta přes Zarnesti do Bukurešti

Pravidelnej čtenář si možná vzpomene na kluka z Rumunska jménem Andrei, se kterým jsem se seznámil u neziskovky All Hands při stavbě školy v Peru. No a Andreiovi člověku bych chtěl věnovat tenhle článek.

fok

S Andreiem u All Hands

Probudili jsme se do mlhavého rána ve stanu uprostřed rezortu Lacul Balea. Andrei říkal, že nás vyzvedne kolem jedenáctý a tak jsme měli spousta času prohlídnoutsi stánky s předraženýma cetkama, sýrama a bio eko rumusnkou kosmetikou. Stánky kam se člověk podívá.

Lacul Balea rezort

Na snídani jsme zabrousili do místního “bistra”, dali jsme si palačinky. Ve frontě jsme potkali motorkáře z Čech a prohodili jsme pár slov. Nevím čím to je ale Češi mimo ČR mi přijdou víc otevřený, asi je to tím, že jsou na dovolený a tak si nemusí zasírat aury prací. Čas příjezdu Andreie se blížil a tak jsem koukal směrem k silnici jestli už nejede. Přijel dřív než slíbil. Jak jsem ho viděl, byl to pocit jako když vidíte po letech někoho úžasnýho. Ten kluk je pořád stejnej. Přivítání bylo vřelý až jsem z toho byl lehce dojat. Však už je to skoro rok.

Andrei prý vyrážel z Bukurešti kolem šestý ráno, aby nás mohl kolem jedenáctý vyzvednout. Chvíli si procvičil nohy a jeli jsme. Čekala nás cesta do Zarnesti na padělek Drákulova hradu. Autem to znamenalo jízdu tak na 4h. Po cestě jsme s Andreiem trošku pokecali. Míjeli přitom různý vesnice a města. Těsně před Zarnesti jsme začali obhlížet restaurace, kde se dá najíst. Andrei nám trpělivě stavěl pokaždý, kde jsme si řekli. Měl svatou trpělivost. Nakonec jsme zakotvili přímo v restauraci pod hradem. Jídlo bylo fajn, obsluha mizerná jako vždycky. Pak jsme šli na hrad.

Hrad v Zarnesti

Kluci se shodli, že to byl takovej menší Karlštejn. O Drákulovi byla na hradě jen drobná zmínka jak vznikla kniha. Nic moc nás to nezaujalo. Co zaujalo mě byl Kurtosz Kolacz či jak se to píše. Je to prý maďarská národní pochoutka. Mě to přišlo jako českej trdelník. Čert vem odkud to bylo, protože jsem z toho byl ustříklej. Koupili jsme s klukama dva obrovský jeden ze skořice, druhej s čokoládou. Oba jsem sežral téměř sám. Jestli neumřu ve čtyřiceti na diabetes, tak už vydržím věčně. Potom jsme nabrali směr Bukurešť.

Cesta do Bukurešti byla na další 3h ze kterých se staly 4h, protože jsme jeli přes nějaký hojně navštěvovaný vesničky, silnice v tomhle směru byla jen jedna a navíc byl pátek večer. Do Bukurešti jsme dojeli kolem devátý, ubytovali se v hotelu kousek od centra, za což by se mi moje drahá kamarádka Nikol jistě vysmála, že jsem zasranej pozér, protože jsem vybral takovej luxusní hotel. (Ano Nikol tuto větu jsem napsal právě PROTO, aby mohl následovat nějaký tvůj rýpavý hejt) Musím se ale přiznat, že jsem měl strach zda nás ubytují, protože jsme po tolika dnech v horách byli zatuchlí, nemytí, kalhoty a boty od bahna, smradlaví. Prostě ukázkový prasata. Ale co. Ve špíně je svoboda.

Andrei na nás čekal než se zabydlíme a i když bylo pozdě  večeř řekl, že nám ukáže kde mají vlastnoručně dělaný pivo a tak jsme neodmítli. Večer to v Bukurešti poměrně žilo, bary byly plný. Lidi venku asi protože bylo vedro.

V pivovaru jsme dali pár piv (rozuměj Radek s Tomášem) a dvě limonády (Andrei a já). Chvíli jsme pokecali a Andrei se pak odpojil a vyrazil domů. Ještě nám nabídnul, že nás následující den vezme skoro až do Banátu. Museli bysme jet ale až odpoledne, protože Andrei učí v nějakých letních kurzech. Letní ajťáky.

Někoho z nás napadlo, že bysme mohli v Bukurešti strávit dvě noci a vyrazit do Banátu až v neděli. Ptal jsem se Andreie, zda by měl v neděli čas nás někam hodit. Andrei jen odvětil, že se máme domluvit mezi sebou, páč má od soboty zbytek víkendu volno a nemá s tím problém. Pak odešel domů.

Chvíli jsme rokovali, vymýšleli a nakonec jsme se taky vydali na hotel.

Praní ponožek po šesti dnech v horách

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )